Friday, April 1, 2011

SUCH A BORING TEACHER =='

(mengantok)



( kene marah )




HUHHHHHngantoknyelah sorng cg nie mengajar..dah laa xpaham satu habok pe die cakap..syok sndri je ngaja..bukan nak kutok,tp realiti,..nak tegur supaye ajar dgn lebih brkesan tp takut terasa lak.tp xkan lah xtau anak murid dah bosan kalu dah ramai owg tidur dlm kelas???dah kompem2 lah bosan kann..adoii...cikgu sbnrnye memainkan peranan yg penting dlm menarik mnat pelajar utk belajar..walaupun subjek ue susah sekali pon,klu cikgu ue boleh menarik minat sesorg itu utk belajar,nescaya pelajar itu brminat utk mengikuti pelajaran itu..tp aku x!!subjek yg aku sukelah dpt cikgu yg xpandai ngaja..memang aku xdpat nafikan yg semue cikgu cerdik tp xsmue cikgu pandai ngajar..sepatutnye kerajaan buat tapisan utk cikgu yg xpandai ngaja nie jadi pentadbir ke,ape ke??lgpon aku rase cikgu2 yg pemalas n menyemak je ade kat sekolah ue sb cikgu nie gaji tetap..stasting un dah rm2000++..lgpon peluang utk dipecat wlaupun ekonomu merosat xdek lngsng,,,adoii..bukan nak kutok cikgu tp kalau lah aku ade kuase besar utk menggubal akta dah lame dah aku buat..sebab ue malaysia xmaju..ade sesetengah cikgu tu mengajar setakat melepaskan batukdi tangga jek...bukan smue cg mcm nie..asenye dlm 5%jek dlm sesebuah sekolah..cikgu un dah tahu lemah dlm teknik penyampaian perlulah memperbaiki kelemahan dieowg..sbb manusie mmg xsempurne,tp cari kesempurnaan di sebalik kelemahan kite..rasenye kalau cikgu mengantikan tempat pelajar,die akan merasa give up nak blaja sebab xpaham..bile tanye,jawab laen..xmemahami kehendak soalan tol..lg1,guru2 pon sepatutnye berinteraksilah dgn pelajar..xkan lah pasal pelajaran je??mestilah boring kan??buat la lawak skit ke..borak2 ngn pelajar dulu..dan cube get in dgn pelajar...supaye cikgu itu dkt dlm hati pelajar..pelajar2 ue bukan darjah 1 dah..so treatlah cm owg dewase,,jgn mcm budak2 even prangai still cm budak2..xsalah kalau buat intro dulu sblom mengajar..bg motivasi dlu ke..bru la pelajar dpt mmbina motivasi dlm diri..lg2 dpt cg yg kuat menyindir..lglah stress..mungkin ade sesetgh owg xkesah..tp manusie nie rambut je same hitam,hati lain2..ade pe owg yg trase??!emmm,cikgu un spatotnye jagelah kate2 dieowg ue,jgn smpy melukekan aty n prasann owg len..rasenye,owg yg brpelajaran tinggi xkan ckp mende2 xelok sperti mencarut dll..tp malangnye ade jgk mulot celupar tahap ahli neraka..bukannye nk kate aku ni baik sangat,,tp mulot ue haihh,,dah tahat longkang dah aku dengar..pedas gile mulot..nasib baik xduduki spm..kalu xaku sumbat jek ngn taik..bapak celakanye mulot..sumpah shiall...ade ke patot seorg cikgu cakap kuang ajar ngn pelajar2nye yg xbersalah.kononnye guru disiplin lahh..guru disiplin taik kucing...kalu aku ade kuase,aku dah lame pecat kau dr jadi cikgu..kau ue xlayak jadi cikgu!!kau bukan ajar aku pon.mak bapak kau xajar ke care nak hormat owg??!aku xtakut langsung ngn kau..boleh sgt mengadu kat pengetue..tp xnak lah besar2 kan cerite..xbaik ckp mende buruk pasal owg len..tp aku luahkan dlm blog nie pon supaye guru2 yg bace tu ambil iktibar..jgn jd guru yg jenis nie..bukan stakat pelajar2 je yg xsuke,guru2 pon nyampah nk dekat..kepade sesape yg bace,kalau kau pikir positif ape yg aku tulis nie,mende nie akan jd nasihat,tp kalu pkir negatif ia akan jd semcm kutukan,.yg jauh kite dekat2kan yg dekat kite erat2kan..ingatlah:brhati2lah brcakap dgn sesorg sbb 'kerana mulot badan binase'.


No comments:

Post a Comment